Klachtenregeling
Wanneer jullie bij ons onder zorg zijn dan hopen wij dat je deze zorg al prettig, professioneel en fijn ervaart. Wij staan open voor ideeën en vragen en proberen samen een persoonlijk zorgpad te kiezen. Het kan zijn dat je toch graag in gesprek wil.
1. Bespreek de klacht met ons
Wij vinden het prettig als je ontevreden bent en/of een klacht over een verloskundige hebt, je dit met een van ons persoonlijk bespreekt. Dat kan direct met de collega waar je ontevreden over bent, maar dit mag ook met een andere verloskundige uit de praktijk. Vind je het lastig om het bespreekbaar te maken, dan kun je ook digitaal ons contactformulier invullen en nemen wij contact met je op.
2. Schakel onze klachtenfunctionaris in
Is het gesprek niet naar tevredenheid verlopen en wil je een klacht indienen? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Hij of zij is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.